Bila Seseorang Merasa Dirinya Hebat..

Hebat? Apa yang hebat sangat dengan perkataan Hebat ? Aku tak faham kenapa seseorang itu perlu berlagak hebat? Bila dah terima banyak pujian, banyak compliment kita terus bangga diri. Kenapa ye? 


Ye, aku mengaku, aku pun pernah berlagak.. Pernah rasa diri aku hebat.. Tapi aku tak faham, kenapa kita perlu tergedik gedik dengan kehebatan yang kita ada sampaikan satu saat tu, kita tak boleh terima ada orang lain yang lebih pandai dari kita, lebih cantik dari kita dan sewaktu dengannya.. Jujur, aku tulis dalam blog ni bahawa, kebanyakan orang disekeliling aku, ramai yang memperlekehkan aku.. Ye, aku tahu aku tak comel, aku tahu aku tak pandai cakap English dan aku tahu aku ni bodoh Math, tapi perlu ke kau nak merendah-rendahkan aku.. The answer is, definitely A BIG NO-NO.. Why?   Sebab semua orang dalam dunia ni ada kelemahan dan kekurangannya tersendiri.. Biarlah kekurangan itu, jadi rahsia alam yang tak pernah dirungkaikan, atau dalam erti kata lain, kalau kau tahu kelemahan seseorang itu, jangan lah kau menyibukkan diri kau nak pergi kecoh satu dunia! Cube kalau aku cerita satu dunia kekurangan kau! Confirm kau nak flush muka kau dalam jamban! Samala macam aku! Tak kurang pun, wey! Agak-agakla nak tayang kekurangan aku kat dunia.. Tolonglah, manusia, jangan cari populariti murahan dengan gunakan aku.., Ye sayang?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

ana said...

cuwa, ade chatbox x?
bte, nice blog, nice post.

Cuwa Taehwa said...

chatbox, tade... dah penuh.. tak tau nak letak mana? trimass, trimass..

Post a Comment